Jumaat, Mac 06, 2009

KUPASAN BUKU.."GERAKAN FREEMASONRY"..


Sedang saya membelek-belek buku yang di jual di kaki lima berhampiran cafe Akedemi Pengajiann Islam, secara tidak sengaja saya terpandang sebuah buku. Entah mengapa dalam banyak-banyak buku yang tersusun di atas meja itu, bulu setebal 213 muka surat ini yang saya capai.

“Buku ini baru adik. Baru je sampai kitorang ambil semalam.” Kata jurujual kepada saya walaupun saya tidak bertanya sepatah ape pun kepadanya. Mungkin inilah taktik peniaga untuk meyakinkan si pembeli yang sudah seakan-akan tertarik dengan barang jualan mereka.

“Hurm, bagus jugak buku ni, aku pun bukan tahu sangat tentang Gerakan Freemason yang kononnya hebat sangat tu.” Terdetik dalam hatiku.

“Bolehlah bang, RM 35 tu kira berbaloi. Saya beli..” Saya keluarkan duit dari dompet lalu membayar harga buku tersebut. Sungguh saya katakan, saya ini sebenarnya jenis malas membaca buku. Seingat saya memang banyak buku yang saya sudah beli sebelum ini, tapi kebanyakannya memenuhkan rak di dalam bilik A418 di kolej 12 jer. Kalau nak baca sampai habis tu susah nak jamin, bergantung kepada ‘mood’ dan tajuk buku sama ada best atau tidak.

Tidak salah rasanya kalau saya dapat berkongsi isi kandungan buku ini. Semoga mendapat iktibar dan dapat berkonsi ilmu bersama dengan sahabat-sahabat yang lain.

MUKADDIMAH:

"ولن ترضى عنك اليهود ولا النصرى حتى تتبع ملتهم"

Dan sesekali tidak akan redha golongan-golongan Yahudi dan Nasrani terhadap dirimu (muslimin) sehingga kamu menurut jalan(kehendak) mereka.... Surah Al-Baqarah : 120

Semenjak bumi ini disinari cahaya Islam, pertembungan antara hak dan batil sentiasa berlaku seolah-olah sudah menjadi rutin harian masyarakat dunia.Permusuhan yang tercetus semenjak dai alam malakut dari keengganan iblis untuk tunduk kepada adam berpanjangan bersama peredaran zaman dan waktu yang menyaksikan permusuhan ini silih berganti merebut takhta kerajaan di bumi ini.

Musuh Islam dari kalangan Yahudi dan Kristian sememangnya menunggu peluang keemasan ini untuk menarik dan membawa mereka ke lembah kesesatan. Orang-orang yan g telah terjebak dengan umpan suapan musuh Islam terutamanya Yahudi akan menjadi hamba yang taat setia untuk dikerah untuk melakukan apa sahaja kehendak mereka walaupun terpaksa membunuh saudara seagama.

Dalam masa yang sama, gerakan bawah tanah seperti Freemasonry dibawa masuk untuk diterapkan ke dalam gerakan kebangsaan yang telah dibentuk. Gerakan-gerakan seumpama ini telah menyusup masuk dan menjadi tulang belakang kepada gerakan-gerakan yang bersifat kebangsaan. Kehadiran gerakan seperti ini telah membawa masuk slogan-slogan yang zahirnya menampakkan mereka sebagai gerakan yang memperjuangkan nasib bangsa tetapi pada hakikatnya mengandungi agenda rahsia untuk kepentingan musuh Islam

Gerakan ini diepelopori oleh golongan Yahudi bermatlamatkan untuk mengambil kembali tanah Pelestin dan membina kembali Haikal Sulaiman di bawah runtuhan Masjid Al-Aqsa disamping perancangan rapi untuk menguasai dunia secara senyap. Bermula dengan mewujudkan persatuan-persatuan kebajikan di seluruh dunia bagi mengaburkan modus operandi meraka pada masyarakat umum.

Mengikut Ensiklopedia Erti Dan Istilah Yahudi perkataan Freemason berasal daripada perkataan Inggeris yang membawa maksud JURUBINA BEBAS(free and Mason). Dalam bahasa arab golongan ini diistilahkan sebagai Masuniyah. Tetapi hakikatnya golongan ini tiada kaitannya dengan tukang-tukang bangunan zaman pertengahan. Kewujudan mereka sebenarnya sebagai organisasi Yahudi Antarabangsa yang bekerja untuk menghancurkan kesejahteraan manusia, merosakkan sistem politik, ekonomi dan sosial di negara-negara yang dimasuki. Ia berusaha untuk memusnahkan bangsa dan pemerintahan Non-Yahudi(Goyim).

Mengikut kajian, gerakan ini sebenarnya telah diasaskan sejak tahun 43 Masihi oleh dua orang lelaki Yahudi bernama Aheram Abyob dan Muab Lavi. Tujuan asal penubuhan adalah untuk menyesatkan pengikut ajaran nabi Allah Isa as.

Asasnya pergerakan ini ditubuhkan berdasarkan kitab Talmud untuk memusuhi semua agama secara umumnya dan memusuhi Katholik secara khususnya.

Tedapat beberapa prinsip utama dalam pergerakan Freemason ini. Antara yang boleh disebutkan disini ialah:

a) Kerahsiaan.

b) Anggota wajib beri taat setia 100% kepada Yahudi dan dikehendaki memutuskan semua hubungan dengan sebarang agama dan negara.

c) Memuliakan keturunan Yahudi sahaja.

d) Menyebarkan semua kemungkaran dan mengagungkan hubungan sex.

e) Memusuhu semua agama sehingga dapat menguasainya.

f) Para anggota saling tolong-menolong antara satu sama lain.

g) Mengadakan propaganda dan revolusi.

Lebih menakutkan, pertubuhan ini telah berjaya mengembangkan sayap mereka dengan menggunakan topeng-topeng’ ciptaan mereka sendiri yang beridentitikan kelab-kelab kebajikan, organisasi-organisasi yang besar malah pertubuhan yang kononnya memperjuangkan hak asasi manusia. Dengan itu secara mudah mereka dapat diterima oleh masyarakat dunia tanpa mengetahui siapakah diri mereka sebenarnya. Antaranya ialah:

a) Pertubuhan Illumanity (Cahaya)

b) Pertubuhan B’nai B’rith

c) Pertubuhan Bahaiyah

d) Pertubuhan kesaksian Yehava / yahoo

e) Kelab Rotary Antarabangsa (1905)

f) Pertubuhan persatuan dan kemajuan (1909)

g) Kelab Lions (1917)

h) Pertubuhan Yoga

*setakat ini dahulu coretan maklumat mengenai buku yang bermanfaat ini. Sememangnya bagus untuk bacaan semua. Untuk maklumat selanjutnya bolehlah beli buku tersebut sebagai koleksi atau pun pengetahuan yang amat berguna tentang strategi musuh-musuh alaf moden menyerang umat Islam...

2 ulasan:

  1. Alhamdulillah...ana pon ada miliki buku ini..tak sangka cover dah bertukar...bermaksud sudah cetakan baru mungkin...ana beli sewaktu dijual semasa kuliah ustaz taib azzamuddeen YB Baling...Memang ana sarankan bawak dalam usrah buku ni...ada juga berkenaan protokol zionisme dan lain2 berkenaan gerakan bawah tanah yahudi dan zionisme sedunia...kejatuhan khilafah juga ada bersangkutan...

    BalasPadam
  2. sayapun dah memiliki. bagus untuk tambah pengetahuan. terbuka minda bahawa segala kekalutan dunia angkara diorg ni.

    BalasPadam